שירותי איתור נזילות איכותיים של מומחים

החברה מספר 1 בארץ לאיתור נזילות מים ללא הרס בעזרת מצלמה טרמית והטכנולגייה המובילה בישראל

התקשרו עכשיו 072-3930090

מאתרים נזילות מעל 20 שנים עם 100% הצלחה,עכשיו גם אתם תהנו מהידע והניסיון שלנו 

שירותי איתור נזילות איכותיים של מומחים

החברה מספר 1 בארץ לאיתור נזילות מים ללא הרס בעזרת מצלמה טרמית והטכנולגייה המובילה בישראל

מאתרים נזילות מעל 20 שנים עם 100% הצלחה,עכשיו גם אתם תהנו מהידע והניסיון שלנו ,חייגו עכשיו ונאתר לכם את הנזילה ללא הרס!

**מתחייבים לאיתור הנזילה!

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ ללא עלות
לקוחות ממליצים

שמאתר נזילות מומחה יחזור אלי!

איתור נזילות

טפטוף מים קטן עלול לגרום לבעיה גדולה ובמקרה כזה צריך לפעול ולתקן את הנזילה. הבעיה היא שלא תמיד ברור המקור שלה ויש צורך להיעזר באינסטלטור מומחה לשם כך. בעבר נהוג היה לשבור את הקירות ולפרק את המרצפות כדי לאתר את מקור הדליפה. למזלנו יש כיום שיטות שונות ומתקדמות אשר הופכות את כל הבלגן הזה למיותר. מתי משתמשים במצלמה תרמית ומתי בחיישן גז? כל הפרטים על איתור נזילות אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

איתור נזילות

רטיבות ונזילות יכולות להיגרם ממספר סיבות. מפיצוץ בצנרת או כתוצאה מצנרת ישנה שנשחקה עם הזמן ויש בה חורים הגורמים ליציאת המים מתוכה המובילים לרטיבות. רטיבות יכולה להיגרם גם בשל איטום לקוי של הקירות. במקרה כזה מים חיצוניים או גשמים  עלולים לחדור דרך הקיר החיצוני ולגרום לחלקו הפנימי להתקלף, להישחק ולהתמלא עובש ורטיבות.

במקרים אלו יש צורך באיתור מקור הרטיבות כדי להימנע מריחות רעים ומנזק מתמשך לרצפה, לקירות, לרהיטים ולחפצים שונים בבית.

הצנרת ברובה נמצאת מאחורי הקירות או מתחת לרצפה כך שהיא מוסתרת וקשה לדעת מה מצבה. במשך שנים היא עלולה לצבור חלודה וקורוזיה, היא מתבלה והופכת לפגיעה יותר.

איך מזהים שיש דליפה בצנרת? בעזרת סימנים חיצוניים כגון עובש, קילופי צבע בקיר, רטיבות בקיר, ירקת, שינויי צבע ועוד.

מי מבצע את זיהוי הדליפה בצנרת? יש אינסטלטורים שזו ההתמחות שלהם. הם גם לרוב יתקנו את הנזילה.

מה כדאי לעשות לפני שמזמינים אינסטלטור?

איתור דליפות מתייחס לתהליך של זיהוי ואיתור דליפות בצנרת וטכניקות איתור הדליפה יכולות להשתנות בהתאם לסוג המערכת, לגודל ולמיקום הדליפה. כמה מהשיטות הנפוצות כוללות בדיקות חזותיות, בדיקות לחץ וגילוי אקוסטי.

אבל לפני שמזמינים את בעל המקצוע אפשר לבצע מספר בדיקות פשוטות כי לחסוך זמן וכסף ולוודא שאכן יש נזילה.

הבדיקה הראשונה שניתן לעשות היא בדיקת לחץ. סוגרים בלילה את כל הברזים, רצוי גם את זה של הניאגרה, ובודקים אם מונה המים זז. אם כן, סביר להניח שיש דליפה. במידה והמונה לא זז אבל יש סימני רטיבות, כנראה שמדובר בבעיה של איטום לקוי.

בדיקה נוספת שניתן לעשות היא לעלות לגג ולראות אם יש נזילה מהדוד. דוד שמש שיש ממנו נזילה יכול לגרום לרטיבות ולטפטופים בבית. אם אכן הוא זה שאחראי לנזילה, יש להזמין בעל מקצוע המתמחה בדודים.

בנוסף, רצוי לבדוק שאין דליפה מהניאגרה לאסלה. איך עושים זאת? סוגרים את הניאגרה ובודקים אם שעון המים ממשיך להסתובב. אם כן, אינסטלטור יוכל לפתור את הבעיה.

השלב הראשון בזיהוי דליפה בצנרת

בשלב הראשון יש להבין מאיזו מערכת מתרחשת הדליפה. יש שתי מערכות בהן יכולה להיות הבעיה. המערכת הראשונה היא של הדלוחין והביוב. מערכת זו מנקזת לביוב את המים מהמקלחת, הכיורים והשירותים בבית. דליפה בצנרת הדלוחין מתבטאת בדרך כלל בטפטוף לא רציף שלסירוגין בא והולך. הבדיקה שנעשית כדי לברר האם הדליפה נובעת מהמערכת הזו היא בדיקת הצפה. האינסטלטור מכניס מעין בלון שסותם את פתחי היציאה של הצינור ומזרים מים. במידה ומפלס המים יורד, כנראה שיש נזילה בצינור.

דליפה בצנרת השייכת למערכת אספקת המים תתבטא בטפטוף נמשך. האמצעי לאיתור הנזילה במערכת המים משתנה בהתאם לסימנים שונים שאינסטלטור מוצא בשטח ובהתאם לתוואי הדירה.

השלב השני באיתור דליפות

לאחר שברור באיזו מערכת קיימת דליפה, עוברים לזיהוי המקום המדויק. בעבר, כאמור, איתור הדליפות היה כרוך בהרבה בלגן, הרמת מרצפות ושבירת קירות, כדי לאתר את מקור הנזילה. השיטות החדשניות הקיימות כיום לאיתור דליפות מאפשרות להימנע מכל זה.

קיימים מספר מכשירים מיוחדים שמטרתם איתור נזילות. הראשון הוא מצלמה תרמית. מצלמה תרמית פועלת על קרני אינפרא אדום המזהות את הטמפרטורה בצנרת שמאחורי הקירות ומתחת לרצפות.

כדי שהמצלמה תאתר את המקום הפגום בצנרת, צריך לחמם את המים בבית. באזור בו הצנרת פגומה או סדוקה יפלטו החוצה מים ויגרמו להפרשי טמפרטורות, אותם תזהה המצלמה. זיהוי דליפה בעזרת המצלמה התרמית, תאפשר את גילוי מקור הנזילה ואת מיקומה המדויק, במיוחד כאשר מדובר במקומות קשים לבדיקה.

החיסרון במצלמה תרמית זה שהיא מגיעה רק לטווח קצר, כמה ס”מ בלבד והיא יעילה רק לבדיקות של נזילות בבית ולא בחצר, שם הצנרת עמוקה יותר.

מכשיר נוסף לזיהוי דליפות הוא חיישן גז שנפוץ בעיקר באיתור נזילות מחוץ לבית. כדי לזהות נזילה באמצעות גז, מרוקן תחילה האינסטלטור את המערכת ממים ואז הוא מזרים לתוכה גז חנקן. הגז אינו מסוכן ולא צריך לדאוג.

לאחר-מכן, עובר האינסטלטור עם מכשיר בעל חיישן לגילוי גז לאורך הצנרת. במקום בו הצנרת שבורה או סדוקה ידלוף הגז וכך החיישן יאתר אותו.

היתרון המרכזי של חיישן גז הוא שהוא מסוגל להגיע עד לעומק של 12 מטר בתוך האדמה. החיסרון בשימוש במכשיר הוא שאם מקור הנזילה הוא בצינור שיש מעליו משטח בטון, מצב שנפוץ מאוד בחצרות, הבטון יחסום את הגז ויקשה מאוד על זיהוי מקום הדליפה. בנוסף, משטח בטון עלול לגרום לגז לצאת ממקום אחר בצינור ולהוביל לאבחון לקוי.

טכנולוגיה נוספת הקיימת בשירות זיהוי הדליפות היא מכשיר אקוסטי. זהו מכשיר בעל חיישנים מיוחדים אשר מזהים את המקום בו נשמעת דליפה של מים.  החיסרון הוא שבמצב בו הנזילה חלשה ושקטה יהיה קשה לזהותה בעזרת מכשיר אקוסטי.

חשוב לציין כי לא תמיד הנזילה היא באזור בו יש רטיבות ולעיתים יש לאתר את מקור הדליפה בנפרד ממקור הרטיבות. כמו-כן, יש נזילות סמויות מן העין שרק באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלותן ולטפל בהן כמה שיותר מהר כדי להתמודד עם הבעיה ולטפל בה.

מתי משתמשים באיזו טכנולוגיה?

על שאלה זו יכול לענות רק אינסטלטור מקצועי ומיומן שיבצע הערכה לכשיגיע לדירה. קיימת נטייה לחשוב כי אבחון וזיהוי מקורות של דליפה חייבים תמיד לכלול שימוש במצלמה תרמית. אבל לפעמים דווקא מכשירים אחרים יכולים להתאים יותר. לא חייבים להתעקש על מכשור אלקטרוני כי יכול להיות שהוא גם ייקר את הבדיקה וכלל אין בו צורך.

מה כוללת בדיקה לזיהוי דליפה בצנרת?

בדיקה של מערכת המים הקרים והחמים, בדיקת הלחץ של המים בבית, בדיקת מערכת הביוב והדלוחין ובדיקה האם קיימים ליקויי איטום, במידה והנזילה היא בתוך הבית. למעשה, המחיר שמשלמים על בדיקה כולל בדיקה של כל המערכות שיכולות לגרום לדליפה באזור מוקד הנזילה. כמובן שזו לא בדיקה מקיפה של אלא רק של האזורים החשודים.

חשוב גם לסכם מראש כי אם לא מאתרים את הנזילה לא משלמים על הבדיקה.  אין סיבה לשלם מעבר למחיר ביקור ואין סיבה לשלם מאות שקלים כאשר הבעיה נותרת בעינה.

דו”ח מפורט המתאר את הליקויים וכולל תמונות, חוות דעת לגבי התיקון הנדרש ופירוט שלבי הבדיקה שנעשתה.

כשיש חשד לדליפה בצנרת, מומלץ לפנות לחברת smart-plumbers המיומנת והמקצועית בשימוש בטכניקות מתקדמות של איתור נזילות. בעזרת ציוד מתקדם ניתן לגלות את מקור הנזילה  בדיוק מרבי ללא גרימת נזק לחלל הבית או הריסת קירות ורכוש.

Plumber working in the bathroom, plumbing repair service, repairing leaking sinks with adjustable wrench, assemble and install concept.
לחזרה של נציג לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!

מאמרים על איתור נזילות מים

דילוג לתוכן