שירותי איתור נזילות איכותיים של מומחים

החברה מספר 1 בארץ לאיתור נזילות מים ללא הרס בעזרת מצלמה טרמית והטכנולגייה המובילה בישראל

התקשרו עכשיו 072-3930090

מאתרים נזילות מעל 20 שנים עם 100% הצלחה,עכשיו גם אתם תהנו מהידע והניסיון שלנו 

שירותי איתור נזילות איכותיים של מומחים

החברה מספר 1 בארץ לאיתור נזילות מים ללא הרס בעזרת מצלמה טרמית והטכנולגייה המובילה בישראל

מאתרים נזילות מעל 20 שנים עם 100% הצלחה,עכשיו גם אתם תהנו מהידע והניסיון שלנו ,חייגו עכשיו ונאתר לכם את הנזילה ללא הרס!

**מתחייבים לאיתור הנזילה!

השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ ללא עלות
לקוחות ממליצים

שמאתר נזילות מומחה יחזור אלי!

איתור נזילות בעזרת טכנולגיות

אנשים נוטים לבלבל בין שתי מקצועות שונים של איטום נזילות ואיתור נזילות. איטום נזילות זה מקצוע מצוי שרבים הם העוסקים בו. למקצוע זה יש ביקוש רב מכיוון שנזילות זה לא דבר נדיר כל כך לצערנו. לעומת זאת איתור נזילות, זה מקצוע נדיר יותר שרק אנשים בעלי התמחות מיוחדת מסוגלים לעסוק בו בהצלחה.

מה מיוחד כל כך באיתור נזילות?

1. כדי לפתוח חברה לאיתור נזילות, יש צורך להשקיע הון ברכישת מצלמות תרמיות, מצלמות סיב אופטי ומכשירים משוכללים נוספים שנועדו לצורך איתור נזילות בצורה מקצועית ומדויקת. חסם ההון הראשוני הינו משמעותי ביותר.

2. הידע – גם אם אתם מכירים בחורצ’יק צעיר שאבא הטוב והעשיר שלו החליט להשקיע עבורו בפתיחת עסק, הוא לא ממש ידע מה לעשות עם המכשירים המשוכללים ולא ידע לפענח אל נכון את התמונות. הסקת מסקנות נכונות וניתוח הנתונים אחרי צילום צנרת הביוב וכן הלאה, מדובר בתורה שלמה ובמקצוע לכל דבר ועניין.

מדוע צריך מכשירים משוכללים לצורך איתור נזילות?

אם אתם מזדהים עם השאלה הזו, סימן מובהק הוא כי עוד לא ניתקלתם בנזילה רצינית אף פעם. אכן, רוב הנזילות הן נזילות שניתן לפתור אותן על ידי רכישת ברז חדש, או על ידי החלפת אסלה. אבל יש גם מקרים של נזילות סבוכות יותר לאיתור ולתיקון. כמו נזילות בצנרת תת רצפתית.

לולי המכשירים הייעודיים לצורך איתור נזילות היה צורך להרים ריצוף של חצי דירה עד לאיתור הנזילה, אבל תודות להתקדמות הטכנולוגיה כל זה נחסך מאיתנו. וניתן לאתר נזילות צ’יק צ’ק על ידי הזמנת בעלי מקצוע עם המיכשור המתאים.

יחס המחירים לאיתור הנזילה לבין תיקון הנזילה

לתקן נזילה, זה עבודה פיזית ולאתר נזילה בדרך כלל זו עבודה קלה יותר, אך מכיוון שתיקון נזילה כמעט כל שיפוצניק ידע לבצע העלות שלו היא נמוכה בהרבה. אחרי שאיתרנו עבורכם את הנזילה נוכל לספק לכם גם שירותי איטום ותיקון נזילה. רוב הלקוחות יעדיפו את צורת העבודה הזו מכיוון שכך אנו לוקחים עלינו את כל האחריות, מה שאין כן כאשר מתפצלים שני בעלי מלאכה ובשעת תקלה כל אחד ידע בצורה הכי טובה איך להפיל את האחריות על עבודתו השגויה של השני, במקום לשאת בעול ולתקן את התקלה בשנית.

כמה נקודות שחשוב לדעת

– ביטוח מבנה – אם בפוליסת הביטוח שלכם כלולה גם הצנרת, על ידי בדיקת נזילות שהראתה על צנרת שמצריכה החלפה, תוכלו לבקש מחברת הביטוח לממן לכם עלות של החלפת צנרת לפני שיקרה פיצוץ שיגרום לכם לנזקים גדולים יותר.

– המהירות מכריעה – פעמים רבות מהירות הקריאה למאתר נזילות, עשויה להיות משמעותית מאוד. אומנם לא בכל פעם הבדל כמה שעות קדימה יהיה משמעותי אבל יהיו פעמים שאיחור של כמה שעות משמעותו פיצוץ בצנרת ונזקים אדירים לרכוש. אנו זמינים אליכם בכל שעות היום והלילה ונשמח לתת לכם שירות בכל שעה שרק תתעורר בעיה.

– הזמנתם חברה לאיתור נזילות? התשלום תמורת איתור הנזילה אמור לכלול בתוכו גם דו”ח מפורט של תוצאות הבדיקה בכלולתה. למה זה חשוב? כי במידה ועוד שנתיים תרצו לשפץ את האמבטיה, דו”ח המספר על מצב הצנרת התת רצפתית עשוי להיות מבורך.

דוגמאות לאיתור נזילות שונות

– איתור נזילות בדירה חדשה – לכל אחד שקנה דירה מקבלן, יש היסטוריה לספר. זמן ההמתנה עד לקבלת תופס ארבע, קבלן שלא נתן מספיק שירות, קריעה בין תשלומי שכירות במקביל לתשלומי משכנתא ועוד כהנה וכהנה. כאשר מגיעים לשלב המרגש של קבלת המפתח, רוצים לשכוח מכל אלו. אבל אין מה לעשות, חשוב לוודא שהצנרת תקינה וקיבלתם דירה שלמה, בדיוק כמו שהייתם אמורים לקבל.

בלי להיות גזעניים, שמענו על מקרים בהם ערבים תקעו אבנים בצנרת על מנת לגרום נזק לרכוש יהודי, או במקרים פחות גרועים בהם הצנרת עשויה מחומרים פשוטים ביותר, דבר שעלול לגרום להתבלות החומר בתוך תקופה קצרה מדי.

כדי למנוע עוגמת נפש בעתיד, חשוב מאוד לבצע בדיקת איתור נזילות. אם שמעתם שאחד הדיירים כבר ביצע בדיקה זו, תוכלו לבקש ממנו לשמוע מה היתה חוות דעתו של איש המקצוע על מנת להקיש גם לדירה שלכם.

אבל שימו לב, כאשר מדובר בדירות קרקע, יש לבדוק תשומת לב מיוחדת את הצנרת והביוב, בעיקר בדירות חדשות בפרויקטים של התחדשות עירונית תמ”א 38 בהם, פעמים רבות חור הביוב של הבניין כולו יוצא לא פחות ולא יותר בחצר הדירה שלכם. ובואו לא נדבר על מי שמרחיב את הסלון על חשבון המרפסת ומכניס את חור הביוב אל תוך הבית שלו פנימה…

– איתור נזילה במרפסת – נזילה במרפסת מתאפיינת במקרים רבים בחילחול מים מהמרפסת לדירה שמתחתיה, ובמקרה אחר תראו רטיבות על קירות המרפסת. איתור ניזלות במרפסת אינו קל כמו שזה נשמע. יש פעמים בהם מאתר הנזילה ידרש להפעיל את מיטב כישוריו על מנת לאתר את המיקום המדויקת של הנזילה. לפעמים האיתור במרפסת הוא הקטע הקל, והתיקון הוא כמעט בלתי אפשרי,לדוגמא: כאשר הדירה נמצאת בקומה 17 ומעלה.

– איתור נזילה בבית פרטי – כאשר נזילה בבית פרטי מסתבכת, הסיפור עלול להיות מורכב יותר מבחינה תקציבית. פעמים רבות הצנרת הראשית של הבניין נחסמת ואז, או שהעירייה לוקחת את האחריות במקרה והתקלה היא בצנרת עצמה ובמקרים אחרים וועד הבית לוקח על עצמו את האחריות. אך בבית פרטי, אין וועד בית ובעלי הבית יצטרכו לשלם את התשלום עבור איתור ואיטום הנזילה לגמרי לבדם.

– איתור נזילה בבניין מגורים – ועכשיו תורה של ההסתייגות. גם כאשר יש נזילה בבניין מגורים בעל דיירים רבים, העלות מתחלקת בין כל הדיירים. בדיקת איתור הנזילה תעזור במקרה זה לגילוין של שתי תעלומות – האחת היכן המקור לנזילה, והשניה מי צריך לשאת בעול הנזילה. אם מתגלה כי התנהלות כושלת של אחד הדיירים גרמה לנזילה, הוא ורק הוא יצטרך לשלם את עלות התיקון.

במקרים כאלו קל יותר יהיה להתנהל בבניין בו חברת וועד בית חיצונית לקחה על עצמה את עול התחזוקה של הבניין מכיוון שלה יש כוח סמכותי על דיירי הבניין. אבל זה באמת לא עניין של החברה לאיתור נזילות, אלא של דיירי הבניין בלבד.

מה היא עלות בדיקת נזילות?

עלות הבדיקה נעה לפי סוג הבדיקה. כפי שכבר דיברנו לעיל, יש מגוון רחב של בדיקות לאיתור נזילות. בכל מקרה לפי שיקול דעת מחודש, נזדקק לבצע בדיקה מסוג שונה. יהיו פעמים בהם יהיה צורך לעשות שימוש בכמה סוגי בדיקות עד למסקנה המתבקשת.

כאשר הבדיקה מתבצעת בצנרת ישנה יהיה קשה יותר לזהות את מקור הנזילה מכיוון שמקומות רבים בצנרת ‘מועדים לפורענות’.

בגדול ניתן לומר שהבדיקה הזולה ביותר מתחילה במחיר של 400 שקלים והבדיקה היקרה ביותר מגיעה לסכום של 3,000 שקלים. כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל ואם היה צורך בבדיקות חזורות ונישנות המחיר עלול להיות יקר יותר, אבל חבל על המצב רוח שלכם, מדובר באמת במקרים נדירים.

מוזמנים לקבל את השירות אצל סמארט פלמברס – מספר 1 באיתור נזילות.

איתור נזילות ב-2022 – כל מה שצריך לדעת

נזילות הן תופעה שכיחה בענף הבנייה, בכל מבנה באשר הוא. נזילות עלולות לגרום לנזקים יקרים מאוד לתיקון, במיוחד כאשר הן לא מאותרות במהירות. כדי למנוע זאת, יש לאתר נזילות בהקדם האפשרי ולתקן אותן לפני שהן גורמת לנזק נוסף. בשורות הבאות נסביר כל מה שרציתם לדעת על איתור נזילות, איך זה נעשה, סימני אזהרה, מדוע זה חשוב ועוד.

שיטות מגוונות לצורך איתור נזילות

קיימות שיטות רבות שיכולות לאפשר איתור נזילה בצורה טובה. שיטות אלה יכולות לשמש למטרות ותעשיות שונות, כגון זיהוי נזילות במבני בטון, זיהוי ואיתור דליפות במבנים קלים, זיהוי נזילות נסתרות בבתי מגורים, בבתי עסק, במפעלים, מבני ציבור ועוד. חלק מהשיטות הללו כוללות למשל:

1. שיטת זיהוי באינפרא אדום –  שיטה זו משתמשת במצלמת אינפרא אדום לאיתור נזילות על ידי ניתוח רמות החום של נזילה כלואה. לרוב השיטה הזאת מתאימה לזיהוי נזילות בצנרת מים חמים. המכשיר שנקרא גם מצלמה תרמית, מזהה את הדליפה של המים החמים, לעומת סביבתם הקרה יותר. מכשירי המדידה האיכותיים הללו מאפשרים לקבל תמונת מצב של נזילות שלא ניתן לראות בעין, תוך דיוק רב וללא צורך בהרס קירות או מרצפות, ללא קידוח וכדומה.

2. שיטת מדידת לחות – שיטה זו משמשת כאשר ניתן לזהות לחות שנספגת במשטחים כגון בלוקים, בטון, מצע תת רצפתי (סומסום) ועוד. לעיתים על מנת לבצע את מדידת הלחות, יש לקדוח חור או חורים זעירים ולקחת את המצע למעבדה.

3. שיטת אולטרסאונד (זיהוי בגלי קול) – בשיטה זו משתמשת בגלים אולטראסוניים, כלומר שימוש בגלי קול ובמיקרופונים רגישים. את גלי הקול אפשר לנתח, שכן הם חוזרים בתדירויות שונות בהתאם לעצמים ולחומרים שהם פוגעים בהם. גלי הקול שחוזרים, נותנים מידע על חומרים נסתרים ועל נוזלים כלואים ורטיבות שנובעת מנזילה.

4. שימוש בהזרמת גז – זוהי שיטה של איתור נזילות באמצעות הזרמת גז. מדובר בגז לא רעיל ולא דליק. מזרימים אותו לתוך צינורות או חללים סגורים. אם הגז דולף החוצה ומזוהה על ידי גלאי, זאת אומרת שישנו ליקוי, סדק או פתח שדרכו יחלחלו לבסוף גם המים. שיטות איתור נזילה המשתמשות בחיישנים, יכולות לעיתים לפעול תוך זיהוי הפרש הלחץ. זיהוי הפרשי הלחץ בין צד אחד של צינור לבין הצד השני מאפשרים לזהות את הנקודות החלשות, שצריך לתקן כדי למנוע את התגברות הנזילה ונזקים נלווים.

זיהוי בשלב מקדמי – זה עדיף

במידה וישנו חשד לקיומה של נזילה, מאוד רצוי לקחת את הדברים במלוא הרצינות. הזנחה של הדבר הזה תביא לאחר מכן להחרפה של הנזק ולעיתים גם לפגיעה ביסודות של מבנה, החלדה של ברזלי תמך, התנפחות של בטון וטיח ועוד. מומחים מסבירים כי נזילות עלולות לגרום לנזק משמעותי, שכן למים כוח הרס רב. כולנו מכירים את הנזקים שיכולים לגרום שיטפונות במרחבים פתוחים, והדבר עלול לגרום לנזקים נסתרים גם בתוככי מבנים שבהם אנו עובדים את מתגוררים.

מכיוון שנזילות עלולות לגרום לנזק משמעותי, ברמה של עשרות אלפי שקלים ויותר, תמיד עדיף לגלות את התקלה במוקדם ולא במאוחר. אם הן לא מתגלות בזמן, הנזילות עלולות להביא למצב שבו מבנה הופך ממבנה נורמטיבי ורגיל, למבנה מסוכן שצריך לפנות לצורך שיקום. על מנת למנוע התרחשות נזילות, חשוב שתהיה ערנות לסימנים מקדימים ולנורות אזהרה. בכל פעם שרואים סימן אזהרה מסוים, כדאי להזמין בעל מקצוע לצורך בדיקה ואיתור של נזילה אפשרית.

סימני זיהוי – מתי איתור של נזילה

כאמור, חברות מקצועיות בתחום האינסטלציה או בדיקת נזילות, מצוידות עם מכשור מתאים. ישנו מגוון רחב של מכשירי איתור דליפות. אלה לא מכשירים שמפעילים אנשים ללא הכשרה. יש צורך בניסיון על מנת להפעיל למשל מכשיר איתור נזילות שמזהה נזילות מים או ביוב על ידי מדידת השינויים בלחץ ובטמפרטורה. ישנם מכשירים המשתמשים במכ”ם דופלר, גלים אקוסטיים, גלים אלקטרומגנטיים או קרינה אינפרא אדומה כדי לזהות דליפה. אבל מכיוון שאין מכשירים כאלה לכל אחד בבית, יש להכיר את הסימנים היום יומיים שמעידים על נזילה אפשרית. קיומם של סימנים כאלה מעיד שכדאי להזמין חברה לביצוע בדיקה וזיהוי. כך אפשר לאחר מכן לבצע תיקון מהיר, במינימום מחיר.

בין הסימנים לקיום נזילות, כדאי להכיר את אלה:

1. התנפחות של הטיח – קירות של מרבית המבנים מכוסים בטיח מבפנים ובמחוץ. מטבעו, הטיח הינו אחיד וצמוד לבלוקים או לבטון. אבל נוכחות של נוזלים שדולפים לאורך זמן, גורמים להתרופפות של הטיח ולהתנפחותו. אם אתם מזהים נקודות מסוימות שבהן הטיח התרומם או התנפח, כדאי להזמין בדיקה לצורך איתור נזילה. גירוד הטיח וצביעה מחדש בלבד לא פותרים את הבעיה!

2. סימני עובש וריח של טחב – עוד סימן של נזילות נסתרות הינו קיום עובש על הקירות או על התקרות וכן ריח של טחב. עובש שמתחיל לצמוח על משטחים שונים, במרתפים, בתור ארונות קיר וכדומה, עשוי להעיד על רטיבות לא מטופלת. אם אוורור של החדר לא פותר את הבעיה, צריך לבדוק שאין מדובר על נזילה ורטיבות פנימיים שצריך לטפל בהם.

3. שינויים בלחץ המים – אם חלו שינויים בלחץ המים בברזים, הדבר עשוי להעיד על מגוון תופעות אפשריות. אחת האפשרויות הן שישנה נזילה בשל התבקעות או תקלה בצינור. אם לחץ המים נשאר נמוך, כדאי להביא איש מקצוע שיבדוק את הדברים לעומק.

4. ריחות רעים – חשוב להבין שנזילה יכולה להתרחש לא רק בצנרת המים אלא גם בצנרת הביוב. נזילות מהסוג הזה עשויות לבוא לידי ביטוי בהיווצרות ריחות רעים והצטברות של גזים מסוכנים. דליפות ביוב עלולות להתרחש בגלל חדירת שורשים לקו הביוב, בשל תקלות בעבודות שיקום, התיישנות צנרת ועוד.

5. צריכת מים חריגה – סימן נוסף לכך שיתכן שיש נזילה שלא נראית עדיין לעין הוא צריכת מים חריגה. ניתן לבדוק את שעון המים או לעיין בחשבון המים החודשי או הדו חודשי שלכם. בפירוט אפשר לראות את גובה צריכת המים לאורך השנה. אם חלה קפיצה בצריכת המים למרות שלא ביצעתם איזה שינוי בתצרוכת, הדבר עשוי להצביע על נזילה אפשרית. על מנת לתקן את התקלה בהתאם, צריך לבדוק מהיכן מתרחשת הנזילה ומהו ההיקף שלה.

למי לקרוא במקרה של נזילה

לסיכום, אנשי מקצוע יכולים להשתמש במכשירי איתור נזילות במגוון דרכים. ניתן להשתמש בהם בקנה מידה גדול למטרות תעשייתיות וניתן כמובן להשתמש בהם לטובת יישומים ביתיים, לזיהוי נזילות בבתים ובדירות ובכל סוגי העסקים. ישנם סוגים רבים ושונים של מכשירים לאיתור נזילה שיכולים לזהות סוגים שונים של נזילות מים ונוזלים אחרים. המטרה העיקרית היא לאתר את הנזילות בהקדם האפשרי כדי למנוע נזקי מים ונזקים מבניים. ישנם סוגים רבים של מכשירים לאיתור נזילה, כולל חיישנים קוליים, חיישנים מגנטיים וחיישני לחץ, מצלמות תרמיות ועוד. ניתן להתקין ולהפעיל מערכות אלו על ידי טכנאי מנוסה, שיודע לזהות את הסימנים ולנתח את הממצאים. בשל מורכבות הנושא, לא ניתן לבדוק זאת בשיטת עשה זאת בעצמך. חוששים מנזילה? חברת Smart plumbers יגיעו, יבדקו יאתרו במהירות וביעילות.

לחזרה של נציג לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית!

מאמרים על איתור נזילות מים

דילוג לתוכן