ה”חגיגה” יכולה להתחיל במספר דרכים. יכול מאוד להיות שהיא תתחיל דרך הכיס שלכם, מה שאומר שתקבלו חשבון מים לא הגיוני, המונה יראה שעשיתם שימוש מוגזם במים ביחס לחודשים אחרים וזה ידליק לכם נורה אדומה, ויכול גם להיות שפשוט תראו כתמי עובש על הקיר וזה יבהיר לכם שיש בעיה.

מה הבעיה? סביר להניח שזו נזילה שיש לכם בתוך הקיר. זו נזילה בגלל תשתית פגומה, בגלל שימוש של שנים ששחק אותה או מכל סיבה אחרת. מה שבטוח הוא שעם נזילה על הקיר אתם לא יכולים להמתין, לא יכולים יותר לחכות לנס וצריכים לסדר את זה מהר. עם צילום תרמי לאיתור נזילות שעוד מעט נדבר עליו זה יקרה במהירות.

עוד לפני צילום תרמי לאיתור נזילות – הנזקים שאחת כזו יכולה לעשות…

חושבים על צילום תרמי לאיתור נזילות? אתם בכיוון הנכון אבל רגע לפני שנסביר מה זה בכלל ולמה זו השיטה הטובה והיעילה ביותר לדעת איפה הנזילה, חשוב להבין מהם הנזקים שנזילה יכולה לעשות.

הנזקים נרחבים והם נוגעים הן לפן הבריאותי, הן לפן המבני ובן לפן התשתיתי כמו גם לפגיעה ויזואלית באזור. בפן הבריאותי, מבנים יכולים להיות מזוהמים. עובש או פטריות ידועים כבר כמאוד לא בריאים והם עלולים לעורר רגישויות חבויות או לייצר רגישויות חדשות. עובש צריך לייבש וצריך להבריא מבנים נגועים.

בפן המבני, לא משנה אם מבנה הוא מבטון או מכל חומר אחר, אם מים יחלחלו לתוכו לאורך זמן, הם יגרמו לו לנזק. בנוסף, מים גורמים לחלודה ומים גם מפוררים חלקיקי בטון. כל אלו תורמים להיחלשותו של המבנה ולפגיעה בבטיחות שלו.

מבחינת מראה, נזילה של מים יכולה לגרום לפגיעה אסתטית משמעותית. היא יכולה לגרום לרהיטים להיראות ישנים ופגועים, כתמים יכולים להיראות רע ואף לדחות אנשים ובאופן כללי נזילה היא מפגע ויזואלי. בכל מה שנוגע לתשתיות, גם שם מים עושים את הנזק שלהם. הם ממיסים ומחלישים בידודים והם פוגעים בכבלים ובחומרים שונים וגם צנרת הגז יכולה להינזק.

איתור נזילות בשיטות של פעם…

פעם, אם היתה לכם נזילה הייתם נכנסים לתקופה של כאב ראש. למה? קודם כל כי צריך לאתר אותה. איך היו מאתרים אותה? בדרך הכי פרימיטית שיש (טוב כי לא היתה אחרת) היו רואים איפה עובש ופשוט… שוברים את הקיר. לא פעם שבירה של הקיר עצמו לא היתה מספיק והיה צורך לשבור עוד קירות עד שהיו עולים על מקור הנזילה. זה היה בלאגן גדול, גדול מאוד. אם הייתם גרים בכזה בית הייתם חייבים לעזוב אותו לכמה ימים פשוט כי הוא לא היה ראוי למגורים. גם אחרי שהנזילה היתה מתגלה ואף מתוקנת, הייתם צריכים לחכות לשיקום הבית.

והעלות? גם זה היה סיפור משמעותי. נזילה קטנה היתה יכולה להיות חור בכיס. אי אפשר היה להימנע מהוצאה גדולה מה שהיה יכול להיות מתסכל במיוחד.

אבל היום זה כבר סיפור אחר. היום לא צריך לשבור חצי בית בגלל נזילה קטנה. היום יש אמצעים שמאפשרים להגיע למקור הבעיה עם מינימום נזק ואחד האמצעים הללו, זה ששולט בתחום הוא הצילום התרמי. צילום תרמי לאיתור נזילות הוא טכנולוגיה מתקדמת, טכנולוגיה שהיא לא היחידה והיא נמצאת לצד זיהוי טפטופים באמצעים אקוסטיים, זיהוי לחות למיפוי רטיבות, זיהוי מגנטי למיפוי צנרת ואחרות. אם החלטתם ללכת על בדיקה בעזרת צילום תרמי, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ואמינה כמו Smart Plumbers בעלת ניסיון של שנים. אז מהו אותו צילום תרמי ומה הופך אותו לכל כך פופולארי ויעיל ולמה גם אינסטלטורים בוחרים בו מיד כשהם מגיעים למבנה עם נזילה שלא ידוע מה מקורו.

מהו צילום תרמי?

צילום תרמי על ממנת שניתן יהיה לזהות נזילות מתבצע באמצעות מצלמה תרמית, מצלמה שיודעת לתעד טמפרטורה. היא לא מספקת מספרים אלא גוונים וצבעים על המסך, ולכל צבע יש את השייכות שלו בכל מה שנוגע לטמפרטורה. נזילה מחייבת כמובן נוכחות של מים ונוכחות של מים משנים את הטמפרטורה באותה נקודה. יש הבדלי טמפרטורה בין מקום הנזילה המדויק ובין אזורים אחרים שכבר נרטבו והשימוש במצלמה הוא בערך כמו משחק הילדים “חם קר”. ככל שמתקרבים למקור הנזילה הצבעים משתנים עד שניתן להגיע למיקום המדויק שלה.

עכשיו כבר ברור מה ההבדל בין שימוש בטכנולוגיה כמו מצלמה תרמית ובין ניסיון לזהות עצמאית מקור של נזילה. ההבדל הוא בעיקר בהרס הרב שהשיטות הישנות הצריכו ובין הפגיעה המדויקת והמצומצמת על מנת לפתוח את הקיר ולטפל בנזילה. אין ספק שהשינוי הוא אדיר. לא עוד הוצאות גדולות ולא עוד בלאגן, הרס ופתרונות דיור זמניים. הכול קורה מהר יותר ונקי יותר.

שימוש בצילום תרמי כטיפול מונע

לא כל נזילה היא נזילה אמיתית. נזילה מתחילה מזרזיף כמעט בלתי מורגש אבל הבעיה היא שלא יודעים עליו עד שהנזילה מתרחבת. צילום תרמי לאיתור נזילות יכול להתבצע גם במצב כזה. אפשר להביא אותו גם כשיש חשד קטנטן להתחלה של נזילה והוא יכול למנוע בלאגן גדול מאוד.

סימנים שעשויים להחשיד לנזילה

בתחילת המאמר דיברנו על שני סימנים מרכזים לכך שיש נזילה – חשבון מים מנופח או כתמי עובש ופטריות על הקיר. אבל יש עוד דברים שאמורים להדליק לנו נורה אדומה, עוד סימנים וסיבות לנזילה שצריכה טיפול. כך לדוגמא אם טיח וצבע מתחילים להתפורר במבנה, כדאי לבדוק בין השאר אם יש איזו שהיא נזילה. כך גם אם לחץ המים במבנה נחלש. יש לזה סיבה לא? כנראה שהמים יוצאים מעוד נקודה ולא רק מהברז… בנוסף, אם מערכת המחשמל שלכם נפגעה, אם יש מידי פעם הפסקות חשמל או קצרים וזה קורה רק לכם ברחוב, יש סיכוי שיש איזה נזילה פנימית, סוג של זרזיף שמצריך טיפול אבל עוד לפני כן, צריך לעשות אבחנה מקצועית.

צילום תרמי לא נותנים לכל אחד לעשות

שימוש במצלמה תרמית הוא עניין רציני וצריך לא רק את המצלמה אלא צריך גם שהחברה שעומדת מאחוריה תהיה חברה רצינית ומקצועית. לחברה כזו צריכות להיות כמה איכויות:

חברת Smart Plumbers תיתן לכם את כל אלו ועוד הרבה יותר. שנים של ניסיון יחד עם אין ספור לקוחות מרוצים הם אלו שהופכים אותה למובילה בתחום. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר בשבילכם ובשביל הבית או המבנה עליו אתם אחראיים.

דילוג לתוכן